Reklama bezpośrednia – wady i zalety

Reklama bezpośrednia to wciąż jedna z najchętniej wykorzystywanych form promocji marketingowej, która pozwala na precyzyjne dotarcie do przedstawicieli grupy docelowej ze spersonalizowanym i skuteczniejszym komunikatem. Oczywiście, jak każda forma reklamy, ma ona swoje wady i zalety, które chcielibyśmy przedstawić w niniejszym tekście. Jedną z najważniejszych czynności w reklamie bezpośredniej jest stworzenie dobrej jakości bazy, które może być czasochłonne. Ciężko jednoznacznie zakwalifikować to do wad lub zalet, ponieważ z jednej strony wymaga dużej pracy, a z drugiej strony taka baza pozwala nam na komunikację z klientami w dłuższym okresie i zwiększa szanse ich konwersji.

Jedną z opcji może być reklama bezpośrednia direct mail, która polega na dostarczaniu odpowiednich komunikatów drogą pocztową. Do zalet tej formy komunikacji należy przede wszystkim możliwość zastosowania kreatywnych rozwiązań oraz stosunkowo wysoka stopa zwrotu z inwestycji, a budżetu reklamowe wielokrotnie zwracają się w postaci finalizacji transakcji po zastosowaniu reklamy. Kolejną zaletą marketingu bezpośredniego jest fakt, że skutecznie sprawdza się on w pozyskiwaniu nowych klientów, a nie tylko pozwala na operowaniu na pozyskanych klientach, utrzymaniu ich i dosprzedaży kolejnych usług lub produktów.

Co jeszcze?

Kolejna zaleta, tym razem ze strony konsumenta, to jego komfort. Otrzymując bezpośredni komunikat, może zapoznać się z nim w swoim domu, co pozwala mu na zrobienie dobrej analizy rynku w komfortowych warunkach. Dzięki możliwościom internetu, direct mailing w formie online stał się dużo wygodniejszy i tańszy od tradycyjnych kanałów komunikacji, jednak firmy z dużym zainteresowaniem spoglądają w oba kanały komunikacji, zarówno online oraz offline. Spersonalizowany komunikat pozwala klientowi poczuć się wyjątkowo i zauważa on troskę firmy o każdego klienta, co bezsprzecznie jest również dużym atutem.

A co z wadami? Na pewno jedną z nich mogą być wysokie koszty kampanii, które trudno pokryć, gdy firma jest na starcie swojej komunikacji i działalności. Ponadto w marketingu bezpośrednim musimy dysponować większą liczbą specjalistów, których najpierw powinniśmy wyszkolić, a następnie powinni oni generować określone przychody do firmy. Dodatkowo nigdy nie ma stuprocentowej pewności, że klient zapozna się z naszym komunikatem, dlatego może on trafić do folderu SPAM lub po prostu zostać wyrzucony do kosza. Zdecydowanie więcej pracy trzeba włożyć w kreację takiej reklamy, ale skutecznie przeprowadzona może przynieść bardzo dobre efekty sprzedażowe.

About

You may also like...

Comments are closed.